بهداشتی

فرق برنزر و کانتور | روش استفاده و کاربرد!

305542 492

فرق برنزر و کانتور را می دانید؟ برنزر و کانتور هردو از وسایل آرایشی هستند که گاهی به اشتباه به جای هم استفاده می شوند و تصور می شود باهم فرقی ندارند. اما درحقیقت، برنزر و کانتور باهم متفاوت هستند. برنزر تناژ نارنجی دارد و برای گرم کردن رنگ پوست به کار می رود، اما کانتور مانند سایه عمل می کند و اصلاً تناژ نارنجی ندارد. برنزر به این علت مانند سایه است که برای زاویه سازی صورت استفاده می شود.

ما به کمک انواع کانتور می توانیم به صورت زاویه دهیم، قسمت هایی را که می خواهیم برجسته تر کنیم و بخش هایی را که می خواهیم پنهان کنیم؛ مثلاً بینی را کوچک کنیم، استخوان گونه را برجسته کنیم، لب ها را برجسته تر نشان دهیم یا زاویه فک ها را مشخص تر کنیم. اما برنزر برای ایجاد یک تناژ رنگی برنز و آفتابی روی پوست استفاده می شود و می تواند رنگ پوست را زیباتر کند. در ادامه، با ما همراه باشید تا با کمک تصاویر و توضیحات کامل تر تفاوت برنزر و کانتور یا فرق برنزر و کانتور را باهم بررسی کنیم.

برنزر چیست؟

پودر برنزر در شمار لوازم آرایشی محبوب است که رنگ پوست را برنزه می کند. از پودر برنزر برای ایجاد تناژ آفتابی و گرم روی پوست صورت استفاده می شود. گاهی حتی آقایان برای ایجاد رنگ پوست زیبا از برنزر استفاده می کنند؛ چراکه برنزر رنگ بی روح پوست را گرم و برنزه می کند. شما می توانید انواع برنزر را به صورت پودر، مرطوب کننده، اسپری، ژل، لوسیون و موس خریداری نمایید.

کانتور چیست؟

یکی از لوازم آرایشی محبوب برای زاویه سازی صورت کانتور است. کانتور می تواند با ایجاد خطوط و سایه روشن روی نقاط مختلف صورت موجب برجسته شدن بخش هایی از صورت شود و بخش های دیگر را در سایه قرار دهد تا فرم صورت به تعادل و زیبایی نزدیک شود.
برای مثال، کانتور را به ناحیه غبغب می زنند تا غبغب پوشیده شود و صورت چاق به نظر نرسد یا روی تیغه های بینی کانتور می زنند تا بینی باریک دیده شود و فرم بینی اصلاح شود.

فرق برنزر و کانتور چیست؟

فرق برنزر و کانتور با توجه به رنگ: برنزر با تناژ نارنجی و طلایی موجب رنگ گرفتن و برنزه شدن پوست می شود، اما کانتور بدون تناژ رنگی است و سایه روی صورت ایجاد می کند.

فرق برنزر و کانتور با توجه به کارکرد: رنگ پوست را با برنزر گرم و برنزه می کنند و اثری شبیه به نور خورشید روی پوست به وجود می آید. اما با کانتور روی صورت می توانید پستی و بلندی ایجاد نمایید و زاویه سازی کنید.

فرق برنزر و کانتور براساس نتیجه: برنزر می تواند پوست را برنزه کند و پوست را از بد رنگی یا بی رنگی خارج کند. اما کانتور به قسمت هایی عمق می دهد و قسمت هایی را زاویه می دهد.

تفاوت برنزر و کانتور و طرز استفاده از برنزر

مرحله 1: برای ایجاد تناژ گرم در پوست، از بخش شقیقه، روی گونه ها و در امتداد خط فک، براش آغشته به برنزر را روی پوست بکشید.

مرحله 2: آنچه روی برس باقی مانده را با گردن و دکلته به خوبی مخلوط کنید تا از ایجاد خطوط مرزی جلوگیری نمایید.

مرحله 3: برای پیشگیری از ایجاد خطوط خشن، به طور دایره ای براش را روی پوست بمالید و به طور پیوسته هم بزنید و ترکیب نمایید.

ba74be6be96dc7bde2514a54bcfa647f

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، هنگام استفاده از برنزر برای ایجاد رنگی آفتابی بهتر است به قسمت وسیع تری از پیشانی، روی گونه ها و چانه برنزر بزنیم. اما هنگام کانتور برای ایجاد سایه و زیباتر شدن صورت می توانید زیر استخوان گونه (برای استخوانی و لاغر نشان دادن صورت)، کناره های بینی (برای باریک کردن بینی) و بالای پیشانی (برای کوتاه تر کردن پیشانی در صورت های کشیده) کانتور بزنید. در تصویر بالا، به خوبی تفاوت کانتور و برنزر را می توانید مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *